Mitä lukeminen merkitsee minulle?
Milloin huvia,viihdettä, tiedon hankintaa elämyksiä ja sen todeksi tulemista että saa ja osaa lukea. Ei se ole niin itsestään selvää. Vaikka kouluvuodet ovatkin takana enemmän ja vähemmän traumaattisten asioiden värittäminä, niin ainakin osaan lukea ja kirjoittaa.Lukeminen yhdistää kaksi ihmistä toisiinsa. Ainakin minut ja mieheni. Lainasin häneltä tietokirjan ja hän lainasi se minulle, vaikka ei tuntenut minua vielä paljoakaan. Minä palautinkin sen hänelle, ja juttelimme siitä, mutta koko joululoman ajattelin pelkästään häntä vaikka tutustuin kyllä kirjaankin. Sen nimi oli muuten " Ortodoksisen kirkon pyhät toimitukset ja sen on kirjoitanut Dimitri Tarvasaho. Ja niin kirjan lumo ja sen tuoma side saattoi meidät yhteen ja toinen oli hyvä ruoka. Ruumiin ja hengen tasapainoa on ihmisen koko elämän läpi etsittävä. Koen kuitenkin että koska tapasimme kirkon piriissä se oli Jumalan asettama kohtalo ja onni. Olemme nyt kolme vuotta olleet naimisissa. Anna Herra vielä liitollemme pitkää ikää.

Mikä yhdistää Nobel-kirjalilija Doris Lessingiä, minua ja saman nimistä koiraamme.
Doris voisi ahmia kirjan, jos se olisi tehty ruoasta. Doriksella on sama nimi kuin rouva kirjalijalla ja minä taas kirjoitan runoja, ja Doris Lessing kirjoja, ja pidän kirjojen lukemisesta. Mietin, miksei kirjojen lukemisen suosiota voisi kasvattaa ja myöntää lukijoille Nobelin palkintoa. Kuka on lukenut eniten kirjoja? Se pitäisi testata tietty tietovisalla.
Muu ei ehkä sitten yhdistäkään. Doriksemme sai nimensä J.Karjalaisen kappaleesta. Se vei nimittäin sydämemme jo pentuna.Huonompi homma, jos olisimme elinsiirtoa  tekemässä olevia kirurgeja ;)
Pitäisi etsiä uusi sydän