Kaikilla mausteilla, kiitos sanoi kai Herra kun loi meidät.
Siitä olen kiitollinen, että vaikka minulla on perussairaus, niin ei se kovin paha ole.
. Minulla on siis Kilpirauhasen synnynnäinen vajaatoiminta. Täytyy vain muistaa lääkkeet joka aamu
Se todettiin 6 kk:n ikäisenä. Murrosiässä arvot vähän heitteli ja etsi paikkaansa minussa. Nyt olen sitten vitsaillut kuten monet muutkin samaa sairautta kärsivät ja potevat että olen "Vajis" ;)
No on sitä ihmisillä paljon erilaisia sairauksia, puutetta ja nälkää.
Eli lähes kaikkea. Äitini oli ihmetellyt lapsena kun minulla oli vauvanhiukset varisseet tyynylle ja posket olivat punaiset ja kuivat ja pidin kieltä ulkona suusta. Hän oli lukenut lääkärikirjasta oireet ja pyytänyt että minulle tehtäisiin verikoe että onko Kilpirauhasen vajaatoimintaa. No vaikkei lääkärit ensin sitä epäilleet, niin sehän selvisi syyksi. Äidin valppaudelle kiitos ja Jumalalle myös varjelevista enkeleistä että ajoissa saatiin sairaus hoitoon. Nyt aikuisena on vastuullani koittaa saada asiantuntevaa hoitoa ajoissa jos meinaa mennä pieleen.